Özellikle kalıp film gibi materyallere gerek duyulmaksızın yapılmakta olan bir uygulamadır. Renkli aynı zamanda isteğe bağlı renksiz olarak uygulanabilir. Tasarımı bilgisayar yardımı ile yapılır ve uygulama baskıya gönderilerek işlem tamamlanır. Kumaş, kağıt, vinil vs. birçok araç üstünde bilgisayar ortamında yapılan baskı olarak da isimlendirmek mümkündür. Günümüzde kullanılmakta olduğu birçok alan bulunmaktadır. Dijital baskı en çok da kupalarda aynı zamanda t-shirt lerde uygulanır. Renklerin canlı olması aynı zamanda ilgi çekici olması bu uygulamada oldukça önemlidir. Aynı zamanda açık hava reklamcılığında önemi büyük olmaktadır. Buna benzer birçok alanda da Dijital Baskı kullanılır diyebiliriz.

dijital baskilar

Günümüzde afişlerde de reklam amaçlı ihtiyaç duyulur. Metrelerce büyük olan afişlere basımı yapılır ve reklam amacı ile kullanılabilir. Kullanıldığı alan da oldukça fazladır. Tasarımların yanı sıra fotoğrafların da hem kaliteli hem de hızlı bir biçimde değişik materyaller üzerine aktarılma sistemi olarak da bilinmektedir. Piyasada hızlı sonuç elde etmek isteyen her bir alanda tercih sebebi olmaktadır. Bilgisayarlarda bilinen print out olarak da bilinir. Tek farkı biraz daha kalite bakımının düşük olmasıdır. Günümüzde daha gelişmiş bir şekilde karşımıza çıkan Dijital baskı reklamcılık sektöründe önemli bir icattır. Önceki dönemlere gidecek olursak reklam çalışmaları fırça sünger yardımı ile yapılıyordu. Bu sebeple de gün içerisinde birkaç eser ancak çıkarılıyordu. Dijital baskının reklam sektörüne adımını atması ile beraber gün içerisinde binlerce m2 ürünün basımı yapıldı ve bu durumda reklam talepleri de arttı. Basım metrajının artmasının ardından dijital baskı fiyatları da düşmüştür. Özellikle de tabelacı ismi Dijital baskının gelmesi ile beraber Dijital Baskı Merkezi veya Dijital Baskıcı olarak değişmiştir. Bu durum da aslında piyasada bir rekabetin başlamasına neden olmuştur. Sektörün hızlı bir şekilde ilerlemesi; makinacıların çoğalması ile beraber dijital baskı merkezlerinin de çoğalmasına neden olmuştur. Ticaretin merkezi olan İstanbul hemen her sektörde olduğu gibi bu sektörde de öncülüğünü koruma altına almıştır. Dijital baskı sektörlerin birçoğuna 1980 yılında girmiştir. Dijital baskı reklam sektöründe önceleri poster basımlarında kullanılmıştır. Sonraları ise tabela sektöründe yerini almıştır. Dijital baskının fiyat olarak pahalı olmaması nedeni ile birçok malzemenin üstünde uygulaması da başlatılmıştır. Dijital baskı merkezileri de buna istinaden 18 ayrı malzeme ile baskı uygulaması yapabilir. Dijital baskıda 3 farklı aşama vardır. Bunlar baskı öncesi, baskı ve baskı sonrasıdır. Dijital baskıda baskı öncesinde film kullanılmamaktadır. Aynı zamanda tarama, deneme ve banyo gibi çekimleri de bulunmamaktadır.

Görüntü ne ise makineye oradan da bilgisayara aktarılır. Sonrasında ise hızlı bir biçimde baskıya alınır. Yurt dışında Dijital baskı alanında eğitimi olan bölümler de bulunmaktadır. Fakat günümüze bakacak olursak eğer bu işte deneyim ve renk bilgisi önemli olmaktadır. Piyasada dijital baskı uygulaması yapmakta olan birçok firma vardır. Bu firmalar arasında en kalitelisini bulmak önemlidir. Kaliteli makinelerle yapılan uygulamalar her zaman iyi sonuçlar yaratır ve özellikle de Dijital baskı reklam amacı ile kullanılacak ise en iyi firmayı bulmak önemlidir.